Volledig gestroomlijnd salesproces. Van offerte tot order/abonnement
Accountmanagers maken vanuit InSIte een salestraject aan en volgen een workflow. Daarbij wordt geïntegreerd een abonnement en een contract aangemaakt. Zonder financiële kennis en door alleen bezig te zijn met het maken van offertes maken accountmanagers al abonnementen aan in AFAS.
Vraagstuk
- Er gaat nu veel tijd verloren in de communicatie tussen sales en de backoffice. We willen dat dit één vloeiend traject wordt
- We willen meer focus op de saleskant en minder kosten maken aan de afhandeling van contracten
- Accountmanagers moeten zelf binnen de gestelde kaders offertes kunnen aanmaken, versturen en na akkoord (automatisch) kunnen verwerken
- De verwerking van de korting moet op een eenduidige en eenvoudige manier gedaan kunnen worden
Oplossing
- Een integratie die het mogelijk maakt om vanuit een (sales)dossier een abonnement te gaan vullen
- Direct inzicht tijdens het vullen van het abonnement in de prijs van het totale pakket
- Makkelijk korting kunnen geven door een prijs in te voeren. Kortingsregels worden automatisch met de juiste bedragen toegevoegd
- Vanuit InSite kan het gehele salesdossier, bijbehorende offerte en contract en abonnement aangemaakt worden
FC Groningen slaat efficiencyslag in de sales
De uitdaging: het salesproces van sponsorcontracten van A tot Z stroomlijnen, waarbij de accountmanager op eenvoudige wijze alle gegevens vastlegt die nodig zijn voor offerte, overeenkomst en facturatie. Zonder overtypen, zonder ruis.
De voordelen van KEENsalesintegratie op een rij
Voor accountmanagers
- Geen afstemming meer nodig met de backoffice. Zelf offertes kunnen maken op een eenvoudige, digitale manier
- Makkelijk een totaalprijs kunnen afspreken en verwerken
- Contracten worden automatisch gemaakt
- Door te werken met een workflow is de status van alle salestrajecten goed te volgen
Voor de backoffice
- Geen afstemming nodig met accountmanagers over de inhoud van de gemaakte afspraken
- Concentratie op de facturatie, niet meer op miscommunicatie met accountmanagers en daardoor ruis met klanten
Voor het management
- Eenduidige manier van werken met korting. Daardoor beter inzicht in omzet
- De salesprocessen worden efficiënter. Er is veel minder ruis tussen accountmanager, backoffice en klant
- De inzet van sales is inzichtelijk. Er kan gestuurd worden op de focus van het salesteam
- Kostenbesparing omdat accountmanagers (zonder het te weten) de administratieve afhandeling (maken van abonnementen) al verzorgen
Gratis adviesgesprek?
Heb je een uitdaging? Wil je weten hoe AFAS nog beter voor je kan werken?