Het ziet er meestal heel eenvoudig uit, topsporters in actie. Niks meer doen dan nodig, het lijkt zo makkelijk. Toch kunnen zij dingen die anderen niet kunnen. Genoten heb ik van de musical over Johan Cruyff afgelopen zaterdag in het AFAS theater. Van de mens Johan Cruyff die neergezet werd maar zeker zoveel van het vakmanschap die je daar op het toneel zag. De mensen, het decor, het samenspel, de zang. Ook dat zag er simpel uit, maar alles zat zo goed in elkaar.

In onze software zoeken we ook naar de eenvoud en dat heel erg goed doen. Dus niet ‘net niet’ of ‘het klopt wel ongeveer’. Niet die eenvoud. Niet die van de gemakzuchtige soort. Maar net als ik dat in de topsport gewend was ‘op zoek naar de essentie’. En dat heel erg goed doen.

Ik kan genieten als Vincent Coljé, de controller van FC Groningen zegt dat ze een fte besparen dankzij #KEENsalesintegratie en de inrichting die we samen met OFS hebben neergezet. Hij stelde zich de vraag ‘Hoe kunnen we het hufterproof maken?’ Een geweldige vraag. Als je wilt dat accountmanagers (in dit geval) goed gaan werken met de software moet het supersimpel te gebruiken zijn.

Eenvoudige oplossing, maar veel impact. Die zoeken we. Op het gebied van onder andere planning, declaraties, salesintegratie en BIGkoppeling. Die eenvoud trekken we ook door naar implementatie en ontwikkeling. Binnen twee  uur onze oplossingen aan kunnen sluiten. Dat kan! Dat biedt klanten als ze willen uitproberen de kans om met een minimaal risico (het bevalt toch niet) onze producten te gebruiken in hun eigen omgeving. Bevalt het, dan kunnen we live. Past het toch niet, dan is er geen man overboord. Geen grote investeringen!