Hoeveel FTE kun je besparen in de backoffice?
Het salesproces zorgde voor veel werk in onze backoffice. Accountmanagers moesten gegevens doorgeven. Dat deden ze via een dossier in AFAS. In de backoffice werden deze gegevens dan overgetikt. Er was veel ruis, omdat accountmanagers alle relevante gegevens moesten sturen aan de backoffice. Accountmanagers houden al niet van vastleggen en dat ging vaak fout.
Zoals iedere Betaald Voetbal Organisatie werken wij voor onze sponsoring met meerdere ‘proposities’. Dat zijn pakketten die bestaan uit verschillende artikelen. Een accountmanager kan met één handeling een pakket selecteren en eventueel de prijs daarvan aanpassen.
Na opslaan wordt automatisch een overeenkomst aangemaakt. Zodra deze getekend retour is kan de workflow afgerond worden. op de achtergrond is het nu mogelijk om het abonnement te factureren.
Nog een extra voordeel is dat door gebruik te maken van KEENsalesintegratie hebben we een eenduidige manier van vastleggen. Daardoor hebben we met onze BI tool nu doorlopend inzicht in de stand van onze commercie. Dat is essentieel om goed te kunnen plannen.
En voor ons ontzettend belangrijk is dat we dankzij het werken met KEENsalesintegratie een FTE hebben kunnen besparen op de backoffice.
We hadden zo’n drie parttimers op de backoffice. We vroegen ons af, is dat nog nodig in deze tijd? Kan dat niet efficiënter? Dat kan alleen als de accountmanager alles zelf kan invoeren en alle vragen kan beantwoorden. Belangrijk daarbij is dat het ‘hufterproof’ is. Dat lukt dankzij KEENsalesintegratie.
Gratis adviesgesprek?
Heb je een uitdaging? Wil je weten hoe AFAS nog beter voor je kan werken?